Traditsiooniliste ühisürituste kava ja ajend tegutsemiseks
SEPTEMBER
Tarkusepäev:
rõõm kokku saada, alustada koostööd;
soov kõik koos kooliminejatele häid soove öelda; soov koos laulda.
Sügise sünnipäevapidu, sügisnäitus:
võimalus koguda sügisande, õppida tundma sügissaadusi;
võimalus tegutseda koos emade-isadega, tähtis on koosveedetud aeg ja lähisuhted;
võimalus tutvuda ja tunnustada üksteise loomingut;
võimalus tunda uhkust ja rõõmu enese loomingust.
Spordipäevad:
võimalus korraldada erinevaid liikumisüritusi;
võimalus teadvustada terve olemist, liikumisrõõm.
Lastevanemate koosolekud:
koostöö igal tasandil: rühma personal; rühma personal – juhtkond; rühma personal – lapsevanemad; juhtkond – lapsevanemad;
võimalus tutvustada rühma tegevuskava, kuulata lastevanemate ettepanekuid, sõlmida kokkuleppeid;
võimalus viia läbi avatud tegevusi;
võimalus viia läbi loenguid, mänge, toidu degusteerimisi.
OKTOOBER
Leivanädal
leiva austamine;
rahvusliku toidukultuuri väärtustamine.
Liiklusnädal
liiklusohutuse teadvustamine;
liikluskäitumise kujundamine.
NOVEMBER
Hingedepäev:
võimalus kogeda vaikust, vaikse päeva rahu;
esivanemate kommete austamine;
võimalus rahvajuttude tutvustamiseks.
Isadepäev:
isa rolli väärtustamine;
ühistegevused lastevanematega.
Mardipäev, kadripäev
osalemine lõbusal peol, lustimine;
esivanemate kommete austamine;
pärimuskultuuri, rahvamuusika tutvustamine.
DETSEMBER
Jõuluhommikud:
pika ootusaja tunnetamine;
soov ootusaega lühendada arvukate käeliste tegevustega;
soov koos laulda;
võimalus üksteisele esineda – muinasjutud, lavastused;
soov igaühest hoolida.
Rühmade jõulupeod:
ootusaja kulminatsioon – püha aeg;
võimalus tunnetada pidulikkust, rõõmu üksteisest ja esinemisest Jõuluvanale.
JAANUAR
Kolmekuningapäeva saalihommik:
kuuse pidulik ärasaatmine, soovid alanud aastaks;
argiaja saabumine, sellega seotud valmisolek, oskus asju lõpetada ja kokkuvõtteid teha;
plaanide seadmise aeg uueks poolaastaks.
Talispordipäevad:
võimalus uisutada, kelgutada, suusatada;
võimalus matkata;
liikumisrõõm.
VEEBRUAR
Sõbrapäeva saalihommik:
vajadus sõprade järele, soov tunnustada ja olla tunnustatud;
võimalus rõõmu jagada, vahetada.
Iseseisvuspäeva pidulik saalihommik:
sümboolika ja etiketi kinnistamine;
isamaa-armastuse väljendamise ja koosolemise võimalus;
kodanikutunde tunnetamine ja pidulikkusest osasaamine.
Vastlapäeva üritused:
esivanemate kommete austamine;
ühismäng ja üksteisega arvestamine;
sportlik tegevus, liikumisrõõm.
MÄRTS
Emakeelepäev:
keele ja kultuuri tunnetamise vajadus;
osasaamine rikkalikust keelepärandist;
ühiskuulamise kogemus.
Kevade sünnipäeva hommik:
aastaringi ühe tähtsama punkti – alguse tunnetamine;
soov koos laulda, tantsida.
APRILL
Tervisenädal
oma keha ja tervise teemade teadvustamine ja käsitlemine;
sportlik tegevus ja selle tunnustamine, liikumisrõõm.
Rühma lastevanemate koosolekud ja uute lastevanemate koosolek:
võimalus teha kokkuvõtteid aastast;
uute lastevanemate tutvumisvõimalus maja ja personaliga.
Kevadpühade näitus:
võimalus teha kokkuvõtteid rühmasisestest projektidest seoses kevade, muinasjutu, lavastusega;
rühma ühisloomingu eksponeerimise võimalus, tunnustuse vajadus ja oskus sõprade loomingust rõõmu tunda;
koostöövõimalus lastevanematega ja endiste lasteaiakasvandikega – avatus ja külalislahkus.
5-7-aastaste laste spordipäevad:
sportlik tegevus ja selle tunnustamine, liikumisrõõm;
koostöö teiste valla lasteaedadega.
MAI
Laste looming näitus ja emadepäeva peod:
aruandenäitus – iga lapse töö tunnustamine ning rühma huvitavate teemade ja tehnikate eksponeerimse võimalus;
ema rolli väärtustamine;
ühistegevus lastevanematega, hoolivuse tunnetamine.
Matkamäng:
sportlik tegevus ja selle tunnustamine, liikumisrõõm;
võimalus tutvuda kodukoha loodusega ja oluliste lähipaikadega.
Koolilaste puu istutamine:
koolimineja rolli tähtsustamine;
loodushoiu väärtustamine;
Päikesekillu puude loo täiendamine.
7-aastaste päev: saalihommik, ekskursioon kooli:
kooliminejate, kooli, õpetuse, õpilase tunnustamine;
õpetajate töö tunnustamine ja koostöösuhe kooliga;
soov koos laulda, tantsida.
Rühmade aastalõpupeod, lasteaia lõpetamise peod:
kokkuvõtete tegemine lastele sobival moel;
pidulikkuse ja tunnustuse kogemine.
JUUNI
Päikesekillu laulu- ja tantsupäev:
soov koos laulda, tantsida ja mängida;
laulu-ja tantsupeotraditsioonide tutvustamine ja läbimängimine.
Kevadised rattapäevad:
liiklusõpetus;
võimalus tutvuda Saku lähipaikadega;
meeskonna tunnetamise võimalus;
liikumisrõõm.