Tugispetsialistid
Päikesekillu tugimeeskonnas on eripedagoog, logopeed, mänguterapeut, kunstiterapeut ja eesti keele õpetaja.
Logopeed
Logopeedi peamine ülesanne on kõne ja suhtlemisoskuste hindamine ning arendamine. Logopeediga tasub nõu pidada, kui laps räägib eakaaslastest oluliselt vähem või kõne puudub, laps kogeleb, tal on raskusi hääldamisega, häälega, esinevad neelamis- või söömisprobleemid.
Logopeedi vastuvõtule saab aja broneerida siin:
Eripedagoog
Eripedagoogi peamine ülesanne on hinnata ja arendada taju, mälu, tähelepanu, mõtlemist ja/või peenmotoorikat. Eripedagoogiga tasub nõu pidada, kui lapsel on võrreldes eakaaslastega vähene huvi mängu ja tegevuste vastu, tegevuses püsimisega, emotsioonidega toimetulekuga, kaaslastega suhtlemisega, uute oskuste omandamisega (sh lugemise, kirjutamise ning matemaatilisete eeloskustega).
Eripedagoogi vastuvõtule saab aja broneerida siin:
Kunstiterapeut
Kunstiterapeut toetab lapse loomingulist protsessi, milles laps end avastab ja väljendab oma mõtteid ja tundeid. Valminud kunstitöös pole oluline tulemus, vaid vastavalt vajadusele teraapiline protsess. Kasutame erinevaid tehnikaid nagu joonistamine, maalimine, meisterdamine, savitöö jms. Kunstiteraapias saame arendada lapse loovust, tõsta enesehinnangut ning läbi selle toetada erinevaid oskusi, sh kõne, eneseväljendust ning suhtlemisoskusi. Kunstiterapeut loob lapsele turvalise keskkonna, kus ta saab vabalt tegutseda ning ennast talle sobival viisil väljendada.
Mänguterapeut
Mänguterapeut aitab lastel väljendada oma tundeid, soove, vajadusi ja mõtteid. Laps ei pea enda väljendamiseks õigeid sõnu otsima või kellegi hukkamõistu kartma. Terapeut on teraapiaprotsessis lapsele toeks, et aidata tal läbi mängu mõista ja kohaneda raskete elusündmuste või keeruliste muredega. Terapeutiline suhe on protsess, mille ajakulu määrab laps, valides ise tempo, millal ja kuidas enda sees olevad küsimusi ja ressursse uurida.
Eesti keele õpetaja
Eesti keele õpetaja – toetab väikses grupis muu- ja mitmekeelsete laste eesti keele omandamist. Eesti keel saab selgemaks läbi kuulamise, kõnelemise, liikumise, laulmise ja käelise tegevuse.
Kui on kahtlus või mure lapse arengu osas, pidage nõu eripedagoogi või logopeediga. Kohtumisel vanemaga aitab spetsialist välja selgitada võimaliku toevajaduse ning anda soovitusi järgnevateks sammudeks.
Kogemuslugu
Minu kolmest lapsest on logopeedi abi vajanud kaks. Mõlema lapse häälduses oli palju asendusi (nt K asendamine T-ga või R-i asendamine L-iga). Olles seda märganud ja lasteaia logopeedilt nõu küsinud, suunas logopeed meid konsultatsioonile. Konsultatsiooni käigus logopeed kaardistab lapse raskused kõnes ning koostab plaani, milliste arendavate harjutustega on võimalik kõrvalekaldeid korrigeerida. Logopeedilt saadud juhiste järgi kodus harjutamine ei ole kindlasti kontakttundidest vähem tõhus, lihtsalt nagu kõikide õppimistega tuleb luua koos lapsega tore ja meeldiv rutiin. Kuna saadud harjutused on mängulised ja põnevad, siis reeglina tuletab laps ise meelde, et meil on täna „logopeedi asjad tegemata“. Ja kindlasti arendab kodus harjutamine ka lapsevanemat märkama iseenda kõne selgust või kiirust. Vanima lapse hääldusmured on tänaseks unustatud, noorema lapse teekonnaga oleme poolel teel.
Kristin Tuule